Friday, July 10, 2009

Kopen van je eerste trekker: Het kiezen van de juiste


www.tractorsupply.com
Ik neem aan als u op onze website heeft u tenminste een milde interesse in oude tractoren. Voor de eerste koper de oude trekkers zijn erg verleidelijk. Ze kosten minder dan de belasting op een nieuwe trekker (ten minste waar we wonen). Ze hebben het gewicht om het werk te doen. Ze zijn eenvoudig en begrijpelijk is. Ze hebben zelfs een geschiedenis en kan worden gerestaureerd tot een belangrijke bron van trots en plezier. Maar hoe weet je wat te kopen en hoe maak je de juiste aankoop?

Er is een verrassend aantal machines beschikbaar in elke denkbare vorm en grootte. Zoals de meeste dingen in het leven, je moet beschikken over een veel te maken met wat je moet kijken. U kent uw behoeften, maar heeft u deze te vertalen in iets tastbaars, zodat u bij het maken van een duidelijke leiding besluit.

Afhankelijk van of u behoefte aan een trekker voor uw areaal of u van plan bent om te beginnen voor het herstel van plezier zult u beslist kiezen uit verschillende machines. Zeker enkele van de meest verzamelbare trekkers maken slechte werk trekkers en op de keerzijde zorgvuldige restauratie van een zeer algemeen machine mag niet de moeite waard zijn om de vele uren (en niet te vergeten de kosten van die perfecte originele verf mengen en handgemaakte decals). Welke nadruk u moet beginnen en niet door het schrijven van een controle, maar veeleer met up-front onderzoek. Onderzoek boeken beschikbaar zijn die deze informatie bevatten die bijna een eeuw van specificaties en prijzen op trekkers.

Terwijl invorderbaarheid, pk, liften systeem, etc maken de beoordelingscriteria voor het bepalen van welk type, grootte, merk of model van de trekker je wilt, een meer fundamentele reeks van factoren moet worden gebruikt voor de bepaling van de specifieke trekker u aankoop. Zoals altijd, het herstel ten opzichte van het werken met trekkers zullen zijn van een compleet andere checklist.

Trekkers gekocht voor werkgroep

Die behoefte aan een machine voor het bewerken van hun areaal in een betere positie te krijgen wat ze nodig hebben snel maar het is verbazingwekkend hoeveel mensen kopen het verkeerde type trekker en word gedesillusioneerd met oude machines. Het eerste ding om te kijken is niet de trekker maar de opmaak van uw land en de uitvoering die u nodig heeft. Als je visioenen van de teelt van maïs na het "knie hoog in juli", maar koopt een Ford N-serie of de zaak vao, leert u hoe ver mais stengels bocht omdat deze machines kunnen worden te laag bij de grond voor uw verwachtingen ( en uw maïs). Aan de andere kant als u een kant-heuvels bij Traverse, zoals wij doen in de Northwest, kan het zijn dat u iets ontevreden met uw handige hi-gewas Farmall of AC (had ik al gezegd bang elke keer dat u hoeft te gebruiken omwille van de dodelijke eventueel van een heuvel rollover). Op uw implementeert, als je kijkt naar de eerste uitvoering, kunt u berekenen uw pk en zorg ervoor dat de trekker model u kiest is het gewicht en het vermogen om het werk te doen. Als je ziet de noodzaak voor een 10 voet schijf harrow, bent u ontevreden over een Farmall Cub (of moet ik zeggen immobiel, deze hebben niet de macht om dat grote trek van de schijf). Grondig onderzoek is een goede verzekering in het vermijden van een verkeerde aankoop.

Nadat het model is geselecteerd, is uw overzicht van de beschikbare computers is bijna geheel een oefening in de mechanica, de cosmetica moet waarschijnlijk worden geplaatst laag op de lijst. Veel goede werkrelatie trekkers hebben niet gezien verf in jaren (al ben ik geen voorstander van deze praktijken) en hebben een aantal van de lelijkste lassen in de oddest plaatsen. Uw machine moet mechanisch geluid van het begin en hebben weinig problemen in de nabije toekomst (tenminste, tot aan de winter, wanneer u de tijd om te werken aan het). Zelfs als u bereid bent om te werken aan het goed weg, zal je waarschijnlijk niet geïnteresseerd zijn in een complete restauratie en de noodzaak om ergens te minimaliseren van het aantal banen upfront. Het is gemakkelijk om te beginnen, start goed warm, belast het elektrische systeem, pick-up uitvoert, rem goed sturen goed, en krijg een goede tractie. Dit roept het beeld van uitgaan voor een preview, gewapend met een instrumentarium met een compressie tester, dure Fluke digitale multimeter, areometer en andere speciale hulpmiddelen. Helaas de meesten van ons niet bezitten en zou zelfs niet weten wat te doen met hen. We moeten vertrouwen op onze ogen, oren, en gezond verstand. Hoe dan ook de instrumenten zou uiteindelijk de kosten meer dan de trekker.

Hoewel u waarschijnlijk gaan gebruiken uw fundamentele zintuigen en gezond verstand om de machine, moet je gewapend met de kritische kennis over de werking van de trekker u een voorbeeld van. Lenen of kopen de eigenaars handleiding voor uit te gaan voor de preview, zodat u bekend bent met de werking en de fundamentele specs.

Hier is een gedeeltelijke checklist voor een simplistische voorbeeld van een werkende trekker:

• Is het gemakkelijk te beginnen? - Een trekker die begint gemakkelijk mei elimineren meerdere objecten in een schot. Goede batterij, compressie, ontsteking bedrading / magneto, tune up, brandstofstroom, koolhydraten zijn impliciete (niet gegarandeerd) door dit. Als het niet gemakkelijk te beginnen, dan nog kan een goede machine, maar zul je niet ontsnappen wat werk op. Indien de trekker en opgewarmd voorafgaand aan uw aankomst, verlies je een belangrijk checklist item, namelijk de koude start.
• Is het goed uitvoeren wanneer warm - Om het warm is een must als je wilt weten hoe het zal werken nadat u plowed de eerste rij. Er zijn eenvoudige en complexe problemen die kunnen leiden tot de trekker te draaien slecht nadat het opwarmt. Van plan om een half uur draaien. Na het draaien op zoek naar lekken, zowel olie als antivries. Tot slot na opwarmen, afsluiten en kijken of zij zal beginnen.
• Heeft de remmen goed werken - Hoewel de remmen zijn goedkoop te vervangen, ze zijn ontoegankelijk voor veel trekkers en vereist uitgebreide teardown om de nieuwe inch Je kunt testen of de remmen door de vergrendeling een wiel en cranking de stuurgroep aan die kant. De trekker moet draaien en het wiel niet mag draaien.
• Is het rook - Blauwe rook duidt op een groot aantal potentieel moeilijke problemen zoals ringen, zuigers, kleppen of gidsen. Witte of zwarte rook kan vaak worden gecorrigeerd met carburetion of ontsteking wijzigingen, maar nog steeds werk.
• Maakt het clunking geluiden vanuit de motor - een eenvoudige getik van de top van de motor kan een simpel ventiel aanpassing, maar een diepe Thunk van de bodem of in het midden van de motor zou kunnen wijzen op zeer ernstige en dure reparaties. De clunk moeten meer uitgesproken onder belasting. Dit kan een indicatie van problemen met de krukas, lagers, of zuigerstangen.
• Hoe werkt de olie kijk - Nadat u loopt het voor even, stop de motor en de olie voor schuimvorming of de aanwezigheid van water. Dit is een show stopper.
• Is er hoofd lekkage - zoeken naar tekenen die erop wijzen dat vloeistoffen zijn seeping de koppakking. Indien de trekker encrusted met vet en vuil is, kan betrekking hebben op duidelijke tekenen van lekkage.
• Is de koppeling goed - de koppeling is niet zo duur om te vervangen, maar het splitsen van de trekker in de helft is dan wat de meeste mensen willen doen.
• Controleer de batterij opladen systeem - Er moet een lichte kost vermeld op het amperemeter wanneer de motor draait en een verandering in het tarief, wanneer de lichten zijn ingeschakeld (dit geeft aan dat de regelgever of weerstand schakelaar en cutout actief is). Op rijsnelheid, geen kwijting moet worden weergegeven.
• Werk de hydraulica - Controleer of het volledige scala van de rammen door de uitbreiding ervan met een lading. Laat de lading zitten in het ruim plaats voor een periode van tijd om er zeker van zijn dat er geen leakdown. Chattering geluiden van de pomp terwijl de opheffing van de pomp wordt steeds onvoldoende stroom van de hydraulische vloeistof. De pomp zal hebben ervaren overmatige slijtage wanneer lopen deze manier voor lange tijd en is klaar om te mislukken.
• Kijk voor structurele scheuren - Het kost een beetje tijd, maar het is goed besteed. Ga over de cast en staal componenten en zoeken haarlijn scheuren. Ook dit is niet duur te corrigeren, maar zeer tijdrovend en zou het onverstandig zijn om te werken met een trekker totdat de problemen zijn verholpen.

Als uw voorbeeld niet in sommige van deze gebieden, kunt u nog steeds vinden dat de verkoper bereid is te komen naar beneden op de prijs (sinds u gevonden alle problemen). Op dit punt moet u bepalen of u de tijd om te corrigeren wat u gevonden ... en pocket de besparingen. Als uw trekker moet zijn tijd-kritische, pass this one up.
Een woord van voorzichtigheid. Indien de trekker is niet het uitvoeren van de dag kunt bekijken, kunt u niet evalueren. De verkoper mag zeggen, in alle eerlijkheid, dat alles gecontroleerd fijne dag was geparkeerd, maar toen een tractor zit, ernstige problemen kunnen ontwikkelen. In dergelijke gevallen moet u uw bod van bijna restanten niveau prijzen omdat je hebt geen idee wat je krijgt in. Als je veel trekkers, vindt u dat dit scenario is gemeen.

Trekkers gekocht voor Herstel en verzamelen

De restaurateur zal veelal baseert de beoordeling gewoon op wat er links van de aspirant-trekker en hoeveel ze moeten betalen. Werken met rariteiten bijna altijd regels uit op zoek naar de basis van het perfecte mechanische en cosmetische conditie. Ik heb een tractor gekocht die bestond uit alleen de motor blok, achterzijde, velgen en frame montage. Dit gebeurt wanneer u op zoek bent naar uiterst zeldzame machines. Het duurt vaak meerdere aankopen van componenten voor de opbouw van een enkele machine. Inderdaad veel aankopen van zeldzame trekkers en onderdelen plaatsvinden zonder een preview simpelweg te waarborgen is het niet verkocht door de tijd die ze kunnen krijgen daar.
Soms zijn er een aantal factoren die verder gaan dan de loutere invorderbaarheid van de machine en motiveren van mensen om de grond-up restauraties op gemeenschappelijke machines. Veel mensen praten we met begin van hun gesprek met "Mijn vader was een ... en ik wil herstellen kijken net als zijn" of "Ik heb mijn hele jeugd op de stoel van een ... en ik kon ' niet geloven wanneer deze een zat er met een Te koop bord ". Als u wilt herstellen om deze reden nemen de beoordelingscriteria voor de werkgroepen trekker. Omdat uw project waarschijnlijk niet zeldzaam zijn, kunt u het beste van alle werelden, goede monteurs, goede cosmetica en goede prijs.

In veel gevallen is de cosmetica van de zeldzame machine kan worden kritisch, omdat al de onderdelen kunnen worden na de reparatie, wat er zal dienen als prototype voor de productie. Daarnaast cosmetische onderdelen kan het enige dat een specifieke machine zeldzaam. Een voorbeeld hiervan is een aantal boomgaard modellen. Veel er geen restanten van de boomgaard add-ons of iets, maar een model aanwijzing om de machine van het algemeen nut versie broer. Finding boomgaard modellen kan relatief gemakkelijk, terwijl het vinden van de boomgaard componenten zijn de enige die ervoor zorgt dat uw project verzamelbaar. Als de onvolledige model wordt verkocht als een zeldzaamheid (prijs verstandig), kan het verstandig zijn om pas.
Bepalen invorderbaarheid door specificatie boeken of leeftijd is niet gemakkelijk. De Fordson is een goed voorbeeld. Toen ik voor het eerst begonnen met het verzamelen van trekkers, ik was zo opgewonden te komen na een paar Fordsons op staal. Gelukkig voor om te ernstig, ontving ik een e-mail van een collega op de Antique Tractor forum dat die dingen in hun toekomstige. Kortom, de machine is nog steeds zo vaak voor, dat de poging om af te halen niet zou rechtvaardigen hun waarde. Had ik onderzocht productiecijfers, ik zou moeten weten dit van tevoren. Tegenwoordig ben ik in mezelf lachen toen langs alle Fordsons als houders mailbox. De keerzijde van dit verhaal is dat als ik meer tijd met de deskundigen, zoals club-leden en restauratoren, zijn er veel Fordsons daar die zeldzaam zijn maar nog steeds goedkoop en aan de oningewijden kijken bijna identiek.

Conclusies
Ken uw behoeften, pocketbook, en wat er op de markt. Als deskundige op de aspirant-machine net zoals je dat kan worden door middel van onderzoek en gesprek en fysiek check it out tot de beste van uw vermogen. Vergeet niet dat uw nieuwe trekker zal een deel van de familie ergens te komen.

No comments:

Post a Comment